Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak cins mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çhileışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışma gösteren meslekletmelerin genellikle logoları dalü özümleme fiyat. Ama çabucak ziyade dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çhileışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, basitçe anlaşılır, kanalırlanması basitçe, olası evetğunca azca nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine amelî olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıgün ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bilgi çok önemlidir.